.
Jag skrek.. sen ett sånt där "de e j**ligt kallt" -stön. Sen framåt ett steg, två tillbaka Mera skrik, mera stön. Jag kan ju inte ljuga om de för de va så j.... kallt. Kim hade med temperaturmätare och den visade på 15 grader. Men båda kom i vattnet, nu på kvälls kvisten. Simmade runt 1½h. Om jag inte har helt fel och de blev ju varmare. Men efter vi skulle upp ur vattnet och ta på oss kläderna, ja de var en annan sak när man skakade som ett asplöv av va kall vinden var. (Ca: 11 grader visade mätaren innuti bilen att de va). Så de blev att skynda sig, på med kläderna, rusa till bilen, starta den, fläktarna på fullt och allt värme som gick på max + sätes värmarna ^^, Så när ja kom hem blev de en lång varm dusch, å då menar ja inte riktigt varm, utan kok hett vatten. Brukar annars duscha i 20grader. Men nu va de minst 38-39 för hela jag va röd när ja kom ut :P 
-
Men till nått helt annat, förr idag, på morgonen så åkte ja me pappa till Kokkola. Vi stannade på vägen och tog en kaffe. De va riktigt skojj måste ja säga. Fick ju sitta på i lastbil som man gjorde förr när man var liten. Vi hämtade en grävare och tog hem en bil som ja fick köra efter i. Stannade vid Oravais ABC och åt lunsch. Tror inte jag haft så kul me pappa på länge. De va de där lilla extra, som pricken på i:et, grädden på moset.. Eller jah, ni fattar ju. Pappa lämnade sen i stan och jag körde hem. Skulle fixa stallet men somnade. Morfar ringe  väckte mig 20 minuter över 3, och halv skulle hovslagaren komma. Så de blev att panika ur sängen och hämta in hästen snabbt och damma av golven lite, så nu har hästen nya skor. Så denna dag har varit otroligt bra! Helt lyckad! :)  Men nu ska ja sova, kram Mone<3
 

You're hot then You're cold..

Allmänt Kommentera
.
Jag skrek.. sen ett sånt där "de e j**ligt kallt" -stön. Sen framåt ett steg, två tillbaka Mera skrik, mera stön. Jag kan ju inte ljuga om de för de va så j.... kallt. Kim hade med temperaturmätare och den visade på 15 grader. Men båda kom i vattnet, nu på kvälls kvisten. Simmade runt 1½h. Om jag inte har helt fel och de blev ju varmare. Men efter vi skulle upp ur vattnet och ta på oss kläderna, ja de var en annan sak när man skakade som ett asplöv av va kall vinden var. (Ca: 11 grader visade mätaren innuti bilen att de va). Så de blev att skynda sig, på med kläderna, rusa till bilen, starta den, fläktarna på fullt och allt värme som gick på max + sätes värmarna ^^, Så när ja kom hem blev de en lång varm dusch, å då menar ja inte riktigt varm, utan kok hett vatten. Brukar annars duscha i 20grader. Men nu va de minst 38-39 för hela jag va röd när ja kom ut :P 
-
Men till nått helt annat, förr idag, på morgonen så åkte ja me pappa till Kokkola. Vi stannade på vägen och tog en kaffe. De va riktigt skojj måste ja säga. Fick ju sitta på i lastbil som man gjorde förr när man var liten. Vi hämtade en grävare och tog hem en bil som ja fick köra efter i. Stannade vid Oravais ABC och åt lunsch. Tror inte jag haft så kul me pappa på länge. De va de där lilla extra, som pricken på i:et, grädden på moset.. Eller jah, ni fattar ju. Pappa lämnade sen i stan och jag körde hem. Skulle fixa stallet men somnade. Morfar ringe  väckte mig 20 minuter över 3, och halv skulle hovslagaren komma. Så de blev att panika ur sängen och hämta in hästen snabbt och damma av golven lite, så nu har hästen nya skor. Så denna dag har varit otroligt bra! Helt lyckad! :)  Men nu ska ja sova, kram Mone<3