.
I Tisdags när solen lös så fint från morgonen så sadlade jag Rasse och skulle åka på en ridtur. Vi skrittade och travade. Allt gick bra. Tills han mitt i allt i traven snubblade eller om han hajjade till och tappade kontrollen på benen, jag har ärligen ingen aning. Men mitt i allt så åkte hanns huvudet ner mot marken och jag föll framför honom. Straxt efter kom han dunkandes rakt över mitt ben med sin kropp och jag minns bara att jag blunde och höll mig för huvudet. 
 
När jag sen skulle ställa mig upp märkte jag att mit knä hoppat ur led och jag var mer eller mindre i panik för hästen ställde ju sig upp och försökte springa iväg. Tur så hade tyglarna hamnat bakom hanns etta framben så när han skulle gå framåt så bromsade de honom. Jag fick benet till sist på rätt och haltade mig fram till honom medan han försökte smita. Då kom de förståss en bil med en gammal gubbe som hade sett vad som hänt men som vägrade att stanna och skulle förbi fast jag stod mitt på vägen och visade att han skulle stanna. Men nepp han kom bara närmare oss och jag var hundra på att Rasse skulle "hoppa" på bilen eller bli mer rädd.
 
På samma gång ja försökte få kontroll över Rasse en bit bort och lugna honom släppte jag förbi den stressade gubben. Sen när han hade åkt förbi kom jag på att jag hade brö i fick som jag lockade Rasse med så han kom till mig. Jag fick sen tyglarna lossade och började gå hem. När jag började titta på Rasse så blödde han från benen, ansiktet och näsan. Jag va full me blod på händerna och jackan va uppsliten. Jag försökte ringa mamma men fick inte tag i henne först för den dåliga sänningen. Men då ringde jag A som kom med lugnande ord. Han ringde sen till mamma som kom och mötte oss i skogen, tur var vi ju inte så långt borta hem ifrån. Vi gick hem och jag grät som en dåre för ja va så rädd över vad som hade hänt min älskade baby. Men vi tog vatten slangen och började spola bort bloden och såren var sen inte så farliga som det först hade sett ut. Vi putsade och jag lindade ihop honom så gott ja kunde. Han va inte alls uppskärrad längre utan var mer nöjd över allt brö han fick. Jag klarade mig med några skrapsår på handen och uppsvällt knä.

Farmor kom sen ut på dagen och kollade, putsade och lindade om Rasses sår. Idag (Tisdag) så vaknade jag upp och de regnade som bara den så jag har haft honom att stå inne för att ta de lugnt. Jag putsade ur såren och lindade dem, dom ser helt bra ut annars. Hanns högra ögonlock har dock svällt upp så i morgon skall jag skölja ur det med koksaltlösning riktigt noga. Men annars så ska han väll bli helt bra. Jag själv idag har tagit de ganska lungt. Fammo kom ut och vi fixade med lite grejjer. Jag har inte riktigt kunna röra mig för mina hela kropp är så ömm och sjuk + att min högra sida av kroppen e svälld. Men inte så underligt när man fått en 500kg klimp över sig. Pappa när jag berättade vad som hade hänt sa bara "Nå hästen landade ju mjukt iaf". Hanns humor e otrolig. ^^, Men nu ska jag avrunda och börja leta mig i sängs. Jag behövde helt enkelt bara få skriva ut. Kram till er alla, jag återkommer väll<3 
 

Älskade Rasse

Allmänt Kommentera
.
I Tisdags när solen lös så fint från morgonen så sadlade jag Rasse och skulle åka på en ridtur. Vi skrittade och travade. Allt gick bra. Tills han mitt i allt i traven snubblade eller om han hajjade till och tappade kontrollen på benen, jag har ärligen ingen aning. Men mitt i allt så åkte hanns huvudet ner mot marken och jag föll framför honom. Straxt efter kom han dunkandes rakt över mitt ben med sin kropp och jag minns bara att jag blunde och höll mig för huvudet. 
 
När jag sen skulle ställa mig upp märkte jag att mit knä hoppat ur led och jag var mer eller mindre i panik för hästen ställde ju sig upp och försökte springa iväg. Tur så hade tyglarna hamnat bakom hanns etta framben så när han skulle gå framåt så bromsade de honom. Jag fick benet till sist på rätt och haltade mig fram till honom medan han försökte smita. Då kom de förståss en bil med en gammal gubbe som hade sett vad som hänt men som vägrade att stanna och skulle förbi fast jag stod mitt på vägen och visade att han skulle stanna. Men nepp han kom bara närmare oss och jag var hundra på att Rasse skulle "hoppa" på bilen eller bli mer rädd.
 
På samma gång ja försökte få kontroll över Rasse en bit bort och lugna honom släppte jag förbi den stressade gubben. Sen när han hade åkt förbi kom jag på att jag hade brö i fick som jag lockade Rasse med så han kom till mig. Jag fick sen tyglarna lossade och började gå hem. När jag började titta på Rasse så blödde han från benen, ansiktet och näsan. Jag va full me blod på händerna och jackan va uppsliten. Jag försökte ringa mamma men fick inte tag i henne först för den dåliga sänningen. Men då ringde jag A som kom med lugnande ord. Han ringde sen till mamma som kom och mötte oss i skogen, tur var vi ju inte så långt borta hem ifrån. Vi gick hem och jag grät som en dåre för ja va så rädd över vad som hade hänt min älskade baby. Men vi tog vatten slangen och började spola bort bloden och såren var sen inte så farliga som det först hade sett ut. Vi putsade och jag lindade ihop honom så gott ja kunde. Han va inte alls uppskärrad längre utan var mer nöjd över allt brö han fick. Jag klarade mig med några skrapsår på handen och uppsvällt knä.

Farmor kom sen ut på dagen och kollade, putsade och lindade om Rasses sår. Idag (Tisdag) så vaknade jag upp och de regnade som bara den så jag har haft honom att stå inne för att ta de lugnt. Jag putsade ur såren och lindade dem, dom ser helt bra ut annars. Hanns högra ögonlock har dock svällt upp så i morgon skall jag skölja ur det med koksaltlösning riktigt noga. Men annars så ska han väll bli helt bra. Jag själv idag har tagit de ganska lungt. Fammo kom ut och vi fixade med lite grejjer. Jag har inte riktigt kunna röra mig för mina hela kropp är så ömm och sjuk + att min högra sida av kroppen e svälld. Men inte så underligt när man fått en 500kg klimp över sig. Pappa när jag berättade vad som hade hänt sa bara "Nå hästen landade ju mjukt iaf". Hanns humor e otrolig. ^^, Men nu ska jag avrunda och börja leta mig i sängs. Jag behövde helt enkelt bara få skriva ut. Kram till er alla, jag återkommer väll<3